Vrijdag 1 augustus 2014 Byron Bay - Maroochydore - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Vrijdag 1 augustus 2014 Byron Bay - Maroochydore - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Vrijdag 1 augustus 2014 Byron Bay - Maroochydore

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Augustus 2014 | Australië, Maroochydore

"Vertrouw nooit een enthousiaste bejaarde aussie op zn woord"

Na een goede nachtrust gaan we het ontbijt nuttigen op t strand bij opkomende zon, broodjes check, eitjes gekookt check, croissants check, thee check...alles klaar om heerlijk aan de pacific te ontbijten om zodoende Byron bay af te sluiten zoals het begon...weergaloos!
Er was echter een kudde uitgehongerde zeemeeuwen die vleugelwrijvend op onze komst zaten te wachten. En zo geschiedde...het ontbijt was daardoor wat hectischer dan verwacht en tussendoor nog even een krab van een wisse dood moeten redden, maar t plezier was er niet minder om. Bijna 10 uur (maximale uitcheck tijd) dus tijd om de hut aan te trappen en richting het noorden te gaan.
We spreken op de valreep nog n heel leuk stel van beiden 75 jaar, die al 12 mnd on the road zijn, over hun en onze ervaringen en de tijd begint te dringen want het is 5 voor 10 en overschrijden is meteen een boete. Want zo zijn de aussies ook, zeer vriendelijk maar regels zijn regels!
okay...gassen dan maar!...Ondertussen ben ik naarstig in mn zakken op zoek naar de autosleutels, fuck, nowhere to find, Marieke gooit wat kolen op t vuur door en passant te melden dat ze nu wel heel erg schrikt en er volgt een zoektocht door,in,onder de camper..zonder resultaat.
Ik vlucht via een kliko die ik uitkam naar t dorp om daar bij de laatst bezochte winkel te checken of ie misschien daar ligt..Nope..teruglopend bedenk ik me dat er ergere plekken zijn om vast te zitten, als Marieke al zwaaiend met de bos sleutels me opwacht.
Gevalletje in de camperdeur laten zitten..dusss...enfin.
Nu maar gaan dan. En al wegrijdend ziet Marieke in de spiegel n man enthousiast naar ons zwaaien...Ze merkt droogjes op dat er waarschijnlijk "iets" gebeurt is.... Bij t wegrijden van de plek rij ik direkt een hardhouten paal met ons plaatsnummer van zn betonnen fundering zo blijkt even later.
Okay...zo'n dag gaat t worden duss haha.
We rijden naar t noorden en komen aan op de camping..
We brengen direkt de gem. Leeftijd drastisch naar beneden en gaan bij het zwembad liggen....het is heerlijk weer, zon en een graad of 25....even zwemmen en klooien met de bal...en verder niets.
S'avonds eten we op de BBQ plaats waar we 3 leuke bijna bejaarde mannen treffen die t vlees klaarmaken.
Mooie verhalen over en weer ,humor en superleuk dat je al etende met anderen zo snel leuk contact maakt!
Aussies vinden het superinteressant dat je uit Holland komt, bijna iedereen heeft wel een linkje.
Trevor, de oudste en luidruchtigste van het stel drukt ons op het hart om morgen, als we naar Hervey Bay gaan, naar scarness park te gaan...waanzinnige camping met uitzicht over de oceaan en sanitair, service en voorzieningen zo mooi, zo mooi, moeten we echt doen!
Gaan we doen...en na de traditionele potjes yahtzee duiken we ons mandje in.