Zondag 10 augustus 2014 Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Zondag 10 augustus 2014 Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Zondag 10 augustus 2014 Whitsunday Islands

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Augustus 2014 | Australië, Airlie Beach

Zondag 10 augustus 2014 Airlie Beach
Na een onstuimig nachtje, met veel wind, gertjan die door t geschommel vd boot uit t bovenste bed van het stapelbed viel en veel wakker hebben gelegen, ging om 5.45u de wekker. De wekker gaat en we denken meteen allemaal: oh mijn god, niet weer zo'n dag he? Doug ons scheepsmaatje heeft een prima ontbijt klaar gezet. En toch zie je iedereen met moeite eten. Maar er was ons beterschap qua weer beloofd. En dat was zeker waar! We vertrokken naar Whitehaven Beach. Toch wel t hoogtepunt van de trip. Na een tijdje varen, meerden we vlakbij een eilandje aan. We werden met het kleine rubberen motorbootje naar wal gebracht. Hier aangekomen bestond t strand uit schelpen en heel veel afgestorven koraal. Een walhalla voor daan, die met hele grote stukken ging zeulen. Doug ging ons voor op een pad over t eiland, want als we door t regenwoud liepen, kwamen we bij een lookout over Whitehaven Beach. Wauw!! Wat een uitzicht! Ik denk het mooiste strand ooit. Zoiets zullen we nooit meer zien. Prachtig nuance tinten van azuurblauw in t water. En dan t witste zand ooit. Na de lookout een ander pad genomen en toen waren we eindelijk op t strand. Hier hebben we drie uur genoten van t uitzicht. Niet te beschrijven. Dit was alle spanning, gevaar en ellende zeker waard! De kinderen vonden het ook prachtig. Daan haalde zn hart op met schelpen zoeken etc. Of lekker even voetballen. Daarna weer terug op de boot. Iedereen had mega honger en ons scheepskokkie Doug had pasta uit de oven, schaal vol kip en een frisse salade on the side. Ging erin als koek! Heerlijk op t dek gegeten in de zon. Daarna was de tocht richting Airlie Beach Marina fantastisch! Het zeilen ging een stuk minder ruig. Iedereen zat te genieten. Onder luid applaus meerden we na 6,5 uur varen weer aan. Wat een avontuur!! Meteen de wetsuits en de lifejackets ingeleverd en hop in de taxi naar de camping. Waar we blij onthaald werden door JB, Carla en hun kids. Daan en Seth doken meteen in t zwembad. Wij gingen de was doen en een wijntje nuttigen. Carla en JB hebben die avond heerlijk voor ons gekookt. Wijn stond klaar, tafel gedekt in de camp kitchen en we konden zo aanschuiven. Uiteindelijk zijn onze franse buren Geoffrey en zn vrouw ook bij ons komen zitten. En de wijn vloeide rijkelijk en t bleef nog lang gezellig.

• 12 Augustus 2014 - 15:04

Bas:

Hi Marieke en Gertjan! Wat een gave avonturen. Ongelofelijk wat jullie allemaal zien/meemaken. Erg leuk om te lezen en zo op de hoogte te blijven. Erg leuk geschreven ook. Geniet er nog even van!!