Zaterdag 16 augustus 2014 Great Barrier Reef - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Zaterdag 16 augustus 2014 Great Barrier Reef - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Zaterdag 16 augustus 2014 Great Barrier Reef

Door: Gait

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Augustus 2014 | Australië, Port Douglas

Deze dag staat in het teken van de GBR..stiekum voor mij persoonlijk de hotspot in Australie, maar iedereen kijkt naar vandaag uit.
Tijdens een vlug ontbijt merken we met zn allen op dat we zoveel vogels en andere beesten horen hier zo midden in het oerwoud, dat het bijna gewoon wordt.
Als ik er snachts uit moet om naar de wc te gaan dan hoor je ook van alles, ik zeg niet meteen dat dat heel comfortabel is ;-)
Op naar de haven en vandaar met een boot naar het "outer reef"..de buitenste ring van de Great barrier reef die qua fauna de mooiste schijnt te zijn.
Het weer is prachtig, windstil, onbewolkt en 27 graden dus Marieke zit volledig in haar comfortzone voor een shot vitamine D op het dek.
Na anderhalf uur komen we bij de "bestemming" aan.
Er is hier een ponton waar vanaf je kan snorkelen, met een duikboot, duiken en zelfs een ronde kan maken met een helicopter. Marieke kiest er na enig overhalen voor met de helicopter te gaan, voor 110.- en ja , je bent er nu eenmaal, en waarschijnlijk kom je er nooit weer, en al die argumenten helpen om het laatste zetje te geven en even later zit ze in de lucht.
Om 20 minuten later vol enthousiasme weer te landen...in 1 woord AWESOME!! Fantastic!!
Gelukkig hebben we de fotos nog.
Ik trek mn anti stinger pak aan en snorkel en sta te popelen om een kijkje onder water te nemen.
Nadat ik zonder ceremoniele aandacht aan mn navelpluis aan de great barrier reef heb geschonken kom ik in n betoverende wereld....wauw...wat mooi, wat een kleuren!...en ik ben kleurenblind!
Kan je nagaan hoe een normaal iemand dit ervaart haha...
Ik val van de ene verbazing in de andere en soms verslik ik me in een hap zilt water maar ik ben inmiddels expert snorkelen. Je went snel aan het feit dat vissen, ook grote, om je heen zwemmen en soms op je af komen. Het is enorm rustgevend en je voelt je echt gast in "hun" wereld.

Daan, Seth en Marieke zijn inmiddels met de submarine een kijkje onder water aan het nemen en zijn eveneens erg enthousiast als ze weer boven N.A.P. zijn!

Ik probeer daan voorzichtig over te halen on toch vooral n kijkje onder water te nemen en dat lukt..heel voorzichtig....nadat hij 3 x naar de WC is geweest van de zenuwen...op een vlonder..alleen zn koppie onder water haha...maar de nieuwsgierigheid wint het van de angst! Maar goed, t is natuurlijk ook onnatuurlijk om zo tussen de vissen te zitten..
Een fantastische dag, voor iedereen, wat n natuur, en wat moeten we er zuinig op zijn want hoe kwetsbaar is het!

Om een uur of half 3 varen we terug, en als we weer terug op de camping zijn gaan de kids en ik nog even zwemmen.
En dan merk je ook dat gewoon ravotten in het zwembad voor Seth en Daan net zo leuk is, zoniet leuker!

  • 16 Augustus 2014 - 12:37

    Christien:

    TOP!!!!

  • 16 Augustus 2014 - 20:23

    Marjo:

    Tof! Leuk geschreven. Toch wel een stukje koraal meegenomen voor je zus hè? ;)
    Veel plezier nog! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 18003

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Down Under Part II

22 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: