Zondag 17 augustus 2014 Port Douglas - Daintree - Reisverslag uit Daintree, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Zondag 17 augustus 2014 Port Douglas - Daintree - Reisverslag uit Daintree, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Zondag 17 augustus 2014 Port Douglas - Daintree

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Augustus 2014 | Australië, Daintree

We gaan redelijk op tijd naar bed hier omdat het al zo vroeg donker is.
Het wordt vaak niet later dan 23.00 uur dus we komen wel aan onze slaapuren.
Vandaag de wekker gezet om 7 uur s'ochtends om met de camper 70 km noordwaarts te rijden om de "daintree" forest te bekijken en alles wat daar te beleven valt.
Het is n nationaal park en iedereen die de oostkust van Australie pakt neemt deze must in de reis mee.
We hebben de wekker echt nodig om wakker te worden en om 8 uur rijden we dufjes weg.
Eerst met de "ferry" (zeg maar pont wijhe) de daintree river over. En dan up north!
Maar wat is er met ons aan de hand?...we rijden door een regenwoud, stoppen bij Cape tribulation in een mooie baai met het oerwoud tot aan het strand....we nemen een soort boomkronenpad door het oerwoud ... Maar alles stemt tot matige tevredenheid...been there, done that....en bovenal hebben we veel mooiere dingen gezien...
Vandaar dat we de locale "icemanufacturer", waar alle folders het over hebben, maar hebben bezocht om het leed weg te likken.
En voor 6! dollar konden kiezen uit, uit niets eigenlijk en belofte maakt schuld met 2 likkenbaardende kids aan je zij, dus twee bakjes met 3 bolletjes schepijs besteld die met bakje en al ingevroren uit de diepvries gehaald werden.
Nooit gedacht dat ik spontaan heimwee zou krijgen naar die vreselijke sfeerloze rood/witte reclame uitdragerij met die belachelijke koe in Epe, enfin, 12 dollar in de prullebak geflikkerd die er ook al niet was dusss het is ernstig gesteld met ons.... We keken elkaar aan met 1 gedachte...terug naar de camping!
Eenmaal terug op de camping ga ik n rondje hardlopen om het verwende gevoel eruit te zweten en Marieke gaat met de kids naar het zwembad.
Bij terugkomst hoor ik op 500 mtr van de camping Seth al tetteren dus we hebben er goed aan gedaan huiswaarts te gaan.

Marieke is in gesprek met, een na later bleek, nederlands stelletje.
Nog even een paar wijntjes bij het zwembad gedronken met ze en links en rechts ervaringen uitgewisseld, erg leuk en gezellig...ze hebben een identieke route afgelegd.

Morgen de laatste actieve trip, een tour olv een aboriginal door het mossman gebied. Lijkt ons erg leuk, om het verhaal te horen over de natuur vanuit hun zijde.

Nog maar een paar nachtjes, lijkt of we hier al een eeuwigheid zitten. Kunnen de eerste weken al haast niet meer qua chronolische gebeurtenissen uit elkaar houden...

• 17 Augustus 2014 - 21:02

Chrisje:

aijaijai, dat klinkt alsof het tijd wordt om huusweerts te goan. geniet nog even het laatste stukje! xxx