Woensdag 20 augustus 2014 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Woensdag 20 augustus 2014 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Woensdag 20 augustus 2014

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 Augustus 2014 | Australië, Cairns

De laatste dag van de vk,...we hangen als kanslozen aan het zwembad, af en toe vallen de luiken dicht, spelen een potje yathzee, ravotten met Daan en Seth in het ijskoude zwembad, maar bovenal in de schaduw want de zon is medogenloos, zelfs in de "winter" ......behalve voor Marieke want ze poseert zich moeiteloos als een wentelteefje in de volle zon deze middag. Het is warm vandaag, graad of 28, lekker loom weer om deze laatste dag nutteloos door te brengen.
En zo sluipen de uren voorbij, als we de fotos bekijken van het begin van de vakantie dan lijkt het echt zo lang geleden!
Het is ommogelijk gebleken om alle ervaringen te "archiveren" simpelweg omdat het er teveel zijn.

We hebben niet eens vermeld dat we in Airlie beach tijdens het bakken van doodnormale hamburgers een chinees in onze nek krijgen die uitgebreid fotos ging maken van de burgers op de bakplaat!...had hij nog nooit gezien, evenals de spaghetti en de basilicum werden van alle kanten met de telefoon gefotografeerd en direkt naar zn cyberchinees vriendjes gepost. Vervolgens blijkt uit een moeizaam maar leuk gesprek, dat hij uit een klein stadje komt met 3 miljoen inwoners, niets om het lijf, en voor het eerst in de westerse wereld vertoeft, zo onwerkelijk.
Of de keer in de daintree dat we met de camper ff een bordje gemist hadden van "4 wd only",...en dat ik zei dat het wel goed kwam enzo....en zodoende op een zandweg belanden die we gerust opportunistisch kunnen noemen met een camper... Het vervolg laat zich raden want de testosteron was pas na een paar km gezakt en ik vrees dat de schokbrekers nu afgeschreven zijn.
De vele praatjes tussen door met de australiers, gewoon omdat het kan, en die vaak zo leuk zijn omdat deze mensen oprecht geinteresseerd zijn.
Het slechte eten als je buiten de deur gaat, alles is gefrituurd, naar amerikaanse leest. Het dure leven hier, alles is redelijk aan de prijs, de verbazing was groot toen ik dr oetker pizza margerhita in de supermarkt zag liggen voor omgerekend een schaamteloze 9,50 euro!
De enorme vleerhonden die hier snachts rondvliegen....stel je een "Jan van Gent " voor in vleermuiskostuum, spooky!
De grote bakken die hier rijden, geen aygo of c1, maar dikke cherokees, landcruisers,pick ups, etc , allemaal voorzien van een v8 in het vooronder, alleen daarom al zou je hier willen blijven ;-)
De mannen met baarden, zz-top zou zn nieuwe leadzanger hier moeiteloos vandaan kunnen halen.
Daan die op n bepaalde manier ge-intrigeerd is naar het femomeen "aboriginal" en menig zwarte medemens letterlijk schaamteloos aanwijst "is dat er eentje?"

Enzovoort enzovoort..kortom een land om van te houden en dat doen we dan ook!
Het rondtrekkend "kamperen",actief zijn, en ontdekken met het gezin is zeer goed bevallen, we zijn een goed team gebleken en is zeker voor herhaling vatbaar!
Mariek, Daan en Seth... ...het was n onvergetelijk avontuur!