9-10juli Amsterdam-Hong Kong-Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu 9-10juli Amsterdam-Hong Kong-Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

9-10juli Amsterdam-Hong Kong-Melbourne

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Juli 2016 | Australië, Melbourne

Amsterdam-Hong Kong-Melbourne

Met een lange reis voor de boeg ploft er een chinese man naast me neer.
We zitten 3-3-3 en Marieke en Seth zodoende achter ons..
Hij draagt een vaalzwart pak welke duidelijk een paar maten te groot is, en gezien de vele vlekken en kreukels al een tijdje meegaat, a-modisch brilletje met vette dikke glazen en voordat het vliegtuig de 12-urige trip naar tussenstation HK aanvangt slaapt deze meneer al.
Wat zou een goede trendy opticien een gat in de markt zijn in China..ze hebben heel veel van die brillen die wij 40 jaar geleden hadden, geen vorm, geen design, en allemaal hetzelfde...

Daan en ik hebben dikke schik over het feit dat deze meneer steeds verder met zn hoofd mijn kant op valt, totdat hij bijna op mn schouder ligt...zullen we stiekum een foto maken stelt Daan voor?..Het voelt wat ongemakkelijk in het begin maar ach het went ook wel en af en toe geef ik hem een zetje terug als hij op mn schouder begint te kwijlen.
Deze man is denken we een zeer ervaren lange afstand reiziger, want hij heeft het vermogen om de hele reis diep te slapen en als een wonder alleen even wakker te worden als het eten geserveerd wordt...dit slobbert hij met veel bijgeluiden naar binnen ( maar dat is een teken dat het goed en lekker is heb ik ooit ergens gelezen:-) om daarna direkt weer in coma te vallen om zn 8 uurtjes slaap ten volle te pakken.
Het info-tainment systeem is zeer uitgebreid en ze hebben een "westerse" en chinese versie waarin je uit talloze films en tv programmas kan kiezen.
Op het laatst vd reis en met de bestemming in zicht begint de buurman nog even aan een soort bollywood film over een zeemeermin en een Elvisachtige figuur die op kinderlijke manier verliefd worden en hand in hand zwemmen en begin ik wat onrustig op mn stoel te schuiven als in een donker vliegtuig mijn film aan de climax begint ( the lobster, geen aanrader trouwens) een onvervalste naar westerse maatstaven rauwe hard core sex-scene weergeeft van heb ik jou daar. De vrije denk en cultuur verschillen zijn in 1m2 compleet duidelijk beeld ik me in en ben blij als de scene weer voorbij is.
Je hebt toch het gevoel dat 180 man denkt, en je buurman in het bijzonder, kijk daar, stoel nummer 116, die vieze rukker zit porno te kijken.
We nemen afscheid van de man en zonder ook maar 1 woord met elkaar uitgewisseld te hebben zoeken we in Hong Kong de weg naar het volgende vliegtuig welke ons naar Melbourne gaat brengen. Na 11uur vliegen met de benodigde turbelentie, besluit Seth nog even aan de HonKong bevolking zn maaginhoud te doneren op de roltrappen..Met een overstap van 4 uur op HK airport is dat laatste stukje van 9 uur nog wel een pittige kluif, maar al gummi-nekkend bereiken we ons doel.
Omdat de Mc Donalds zo sneu is om als eerste aan te doen duiken we via een SIkh taxi chauffeur vervolgens een "Hungrey Jack" het hotelletje in Melbourne in.

• 11 Juli 2016 - 05:44

Wilco:

Ha ha top verhaal weer, alsof ik 1 rij verder op zit mee te kijken .... Mooi verslag, beloofd nog wat na dag 1

• 11 Juli 2016 - 07:27

Susan En Arnold:

Fijne vakantie! En heel leuk om weer met jullie mee te mogen genieten.

• 11 Juli 2016 - 10:15

Ralph:

Mooi begin van jullie avontuur.

• 11 Juli 2016 - 11:24

Christien En Henk:

Ha,zo heel erg grappig, had er heel wat voor over gehad om zo af en toe even naar jullie te kunnen kijken, maar ik ben goed in plaatjes kleuren dus misschien niet nodig (hihi) blijf zo door gaan met je verslag, kunnen we er een reis boekie van maken voor andere ausiegangers, tot dus ver prettig leesbaar!

• 11 Juli 2016 - 13:39

Berry:

Arme Seth.. hoest nu met hem.
    Mooi geschreven Gert

• 12 Juli 2016 - 08:06

Lennart:

Prachtig verhaal. Genietze

• 12 Juli 2016 - 09:59

Monique :

Fantastischzijn al jullie belevenissen en foto's. Super om dit op papier te mogen ervaren. Fijne weken nogsamen en hopelijk knapt Seth al op.

• 12 Juli 2016 - 11:27

Dennis:

Haha, hij lijkt wel erg op de afhaalchinees waar ik altijd kom!;-)
    Veel plezier allen!

Groeten van de neighbours from New Zealand.