15-16 juli en 16-17 juli Warrnambool - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu 15-16 juli en 16-17 juli Warrnambool - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

15-16 juli en 16-17 juli Warrnambool

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Juli 2016 | Australië, Warrnambool

Peterborough - Warnabool

We verlaten Peterborough smorgens vroeg en komen langs enkele spectaculaire plekken van de great ocean highway. Wat ons betreft een hoogtepunt en de kust is hier adembenemend mooi. Onderweg stoppen we een aantal keer om te genieten van de prachtige rotsformaties, kliffen en eilanden voor de kust en mooie stranden.
De chinezen die er duidelijk veel minder in aantal zijn blijven ons interessant vinden en maken foto's of staren ons aan, de camper heeft veel bekijks denk ik maar..
We staan op een platform in Logans bay te turen naar Walvissen die hier vlak langs de kust voorbij komen maar we hebben geen geluk vandaag..ze blijven weg.
Bij elke eucalyptus boom die we tegenkomen kijken we of er een Koala in zit, deze beestjes hebben we tot nu toe alleen in een opvang gezien en onderweg op de highway eentje vluchtig in een boom maar dat ging zo snel dat Daan en Seth twijfelen aan het waarheidsgehalte van deze waarneming door ondergetekende.
Geen koala's tot dusver maar we hebben nog even..

We komen in de namiddag aan in Warrnambool waar we van plan zijn 2 dagen te blijven, de kids willen "vakantie" en daar hoort een zwembad bij en even geen dingen bekijken, en dat kan hier als we straks op de camping zijn.
We doen nog even "snel" boodschappen bij de Woolworth en de jongens blijven op de parkeerplaats in de camper...met een volle kar komen we terug en Daan en Seth staan ons al op te wachten waarbij Daan het woord neemt, aangemoedigd door Seth die zegt " zeg het maar Daan, zeg het maar..."
Daan zegt voorzichtig dat hij de WC in de camper heeft gebruikt en meteen wordt duidelijk waarvoor....jezus wat n lucht hangt er in de hut. en "o ja er is 1 probleem, ik krijg het niet weg" wordt er onnodig bij vermeld want dat is wel duidelijk.
We hebben de WC nooit gebruikt, omdat deze dan ook ooit geleegd moet worden en Papa kan veel maar is zwaar allergisch voor chemische toiletten en voornamelijk het legen daarvan (ik heb ook mn beperkingen), dus de hele familie moet door weer en wind naar een toilet gebouw en dat bevalt meer dan prima, al jaren.
Daan weet dat als geen ander dus zag de bui hangen, maar nadat we hem geprezen hebben voor zn "vindingrijkeid" is er geen oplossing voor het niet wegspoelen van die grote hoop, dat kan nml. alleen als er stroom aangesloten is, en dan kan vervolgens alleen op een campingplek. Dacht ik...
We rijden dus met wasknijpers op de neus en het hoofd uit het raam de laatste paar kilometers naar de camping toe.
Er is keuze te over in kampeer plekken, ik heb jaren bij de scouting gezeten en zal voor mn kroost natuurlijk een goed plekje regelen, kan je aan mij overlaten.
Ze verwachten mooi weer, althans koud maar wel zonnig en die zon daar zijn we wel aan toe.
Ik heb hier echt goed over nagedacht en ik zie de zon nu langzaam onder gaan, dus een eenvoudige rekensom is op te maken waar de zon dan opkomt morgenvroeg en waar hij zou staan om een uur of 10, zodat als we ons deurtje morgen opendoen we in een zee van licht, warmte en vakantiestemming ons ontbijtje kunnen pakken, beter kan niet! Bear Grillis eat your hart out!
De spaarzame mede australische kampeerders op het veldje hebben hun all road outback caravan, tent of camper allemaal andersom staan en ik denk bij mezelf dat Gertje slimmer is dan deze ervaren outback padvinders.
Die gasten staan erbij met camouflage netten bedekte portable homes onder een dikke laag rood stof , dikke 4x4 ervoor met snorkel en dito vestjes bezaaid met vishaakjes en dobbers....op zich had ik toen argwaan moeten voelen.

Maar als je zeker van jezelf bent is er geen reden tot twijfel!

Ik leg nog even uit aan Marieke waarom de camper staat waar ie staat, er zit nml. een gedachte achter, deze jongen doet niets "zomaar" en I learned my lessons in the past!..nadat we ooit in de Ardeche onze tent een plek hadden gegeven na 16 uur rijden in een oude Citroen zonder airco dacht ik laat dat maar aan mij over en met mn padvinderij ervaring sloeg ik de plank volledig mis daar, én in de brandende zon én op een grondkakkerlakken nest!
We dreven om 7.00 s'ochtends uit de tent en werden de hele nacht wakker gehouden door het gekrab en gepeuter onderaan het grondzeil.
Maar dat was vroeger en lang geleden..

Na een steenkoude nacht, het zal zo'n graad of 2 geweest zijn, is het een spelletje wie er als eerste zn warme bedje uit gaat om de verwarming een zetje te geven..althans ik zie het als een spelletje want ik ben nog nooit aan de beurt geweest:-)
Ik trek de gordijnen open en ik zie dat we compleet in de schaduw staan, wtf is dat mogelijk dan!
Ik weet dat ik soms medefietsers beloof dat op de terugweg van een rit op de dijk er een lekker windje mee zal zijn en dat het dan tot grote frustratie van deze en gene niet zo is:-) dat draait de wind gedurende de dag, dat kan, maar dit is wel heel raar.
Geen ontbijtje in de zon dus,of je moet aan de achterkant van je camper gaan zitten op de weg, maar goed het is er toch ietsie te koud voor daar niet van en ook hierblijkt dat alles net even anders is als thuis...en zo ook de zon, het Noorden is de zonkant in het zuidelijk halfrond, niet het zuiden.....even niet bij stilgestaan!

We dommelen nog even na als het ontbijt ritueel begint...gekookt eitje, toast en yoghurt met muesli, Marieke gaat in de prive sportschool de loopband uitproberen. Bij de camping is een total workout ruimte waar je elke vezel kan trainen..en wij sluiten even later aan om een duik in het zwembadje te nemen.

De mensen om ons heen verklaren ons vast voor gek want wij lopen in zwembroek om 10.00 uur s'ochtends naar het zwembadje, terwijl zij met dikke muts en handschoenen aan snel een krantje ophalen...Zij zitten overigens wel in de zon, dat dan weer wel, en ik verdenk die Ray Mears-achtige buurman met obesitas van een vals lachje daarover, maar kan het mis hebben.
Het zwembad van 12m x3,5 m en Daan (50) Seth (30) en ik (150) zwemmen daar hun baantjes om te "trainen"....de hele familie aan het zwemmen, nu nog 1-tje te gaan :-)
Het water is te goor om bij na te denken dus dat doen we dan ook niet. Maar als je een halve volle zwemluier tussen je vingers hebt zitten na elke slag is er met de zuivering iets mis...maar goed we ravotten wat af waarbij de onderzeeboot techniek waar Wilco patent op heeft nog steeds een hit is.
Smiddags nog een wandeling gemaakt en daar was Marieke er zo zat van dat we constant denneappels op haar hoofd gooiden onderweg dat ze bij thuiskomst meteen besloot zelf de route nog even te lopen maar dan alleen, zodat ze rustig foto's kan maken.

En dan blijkt tijdens haar tochtje dat zon beetje achter de Camper een dikke Koala in de boom zit te suffen, zijn we gewoon langsgelopen en nooit gezien, maar Marieke spot hem dus kunnen we weer een dier van de big Five wegstrepen! Vet!

We doen nog n rondje midget-golf en eten aardappels/ groente/ vlees in de Camper vanwege de kou...iets wat we thuis eten gaat er hier in als koek!

• 17 Juli 2016 - 16:33

Ralph:

Leuk geschreven weer. Thx.

• 17 Juli 2016 - 20:43

Ko En Mieke:

Wat een prachtige beschrijving van een leuke reis en een koude dag! Geniet ervan zo met z'n viertjes. Dikke knuffel.