Robe-Adelaide 21juli - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Robe-Adelaide 21juli - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Robe-Adelaide 21juli

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 Juli 2016 | Australië, Adelaide

Robe - Adelaide

Vandaan een langere trip van 350 km naar Adelaide.
Één eindeloze weg alleen maar rechtdoor naar de eindbestemming, soms een enkel dorpje bestaand uit een handje huizen aan de weg, een enkel kruispunt en verder alleen maar rechtdoor, de zijwegen die we onderweg tegenkomen zijn van gravel of zand.
We rijden door het Coorong national park...een aaneenschakeling van vlaktes, moerassen en zoutmeren..het doet een beetje denken aan Afrikaanse steppes, vlak, oneindige vergezichten met struikjes en bosjes in een verder in en in leeg landschap. Een eindeloze horizon en heel af en toe een tegenligger en verder tellen de kilometers langzaam af en is het enige wat je ziet, een groot schilderij wat nauwlijks veranderd met soms een aangereden kangaroe, wombat of emoe langs liggen de weg en verder niets. Mooi in zn leegte en wijdsheid.
Voor zo'n 150 km veranderd dit landschap niet, en is het des te opmerkelijker dat je heel soms 1 huisje ergens ziet staan.
Die zal een gezellige buurt BBQ hebben! ...en naar Nederlandse maatstaven van Epe naar Groningen moeten rijden om bij de buren een kopje suiker te lenen. Bizar.
Als we na 2 uur rijden het plaatsje Meningie door rijden kan dit zo het decor van een spaghetti western zijn.
Een pompstation, een kroeg, een garage en wat huizen en dat was het...en alles stoffig en oud.
We rijden verder en onderweg blijft de weg weliswaar lang en rechtdoor, maar het landschap veranderd in knalgroene heuvels en even later in wijngaarden als we Adelaide naderen.

De camping is meer dan top en als de Camper nog maar nauwlijks staat liggen de mannen al in het zwembadje.
Via via komen we in een erg hip restaurant midden in Adelaide en het is lekker weer even in het midden van alles te zijn...mensen en drukte om je heen, goed eten, lekkere wijn en zo verpozen we de avond waarbij we soms ademloos naar de Aussies om ons heen staren die allemaal in wijde skatebroeken lopen, een baard hebben en als je ze tegenkomt geinterresseerd....... "hi mate! how are you doing today" .....tegen je zeggen.
vervolgens maak ik de fout om eens uitgebreid aan hem te vertellen dat ik het leuk vindt dat ie dat zo belangstellend aan me vraagt, dat het meer dan goed met me gaat, het kon n paar graden beter maar hey, we zijn op vakantie en wat wil je nog meer, we allemaal Australie een topland vinden en of hij misschien nog highlights weet voor de trip van morgen....de kerel kijkt me ondertussen ongeduldig en meewarrig aan zo in het halletje naar de WC en is blij als ik klaar ben want dan kan ie pissen denk ik.
Dat is dus niet de bedoeling, je moet geen antwoord geven want daar zitten ze niet op te wachten als ze dit tegen je zeggen haha, het is gewoon een manier van gedag zeggen.
Morgen leveren we de camper in en maken we ons langzaam op voor de trip naar Uluru, maar eerst kunnen we een 2 nachtjes in een groot zacht bed slapen en lang douchen in een hotel in Adelaide!

• 22 Juli 2016 - 10:34

Dennis:

Mooi mensen! Wat een mooi land en zo veelzijdig! Van wintersport naar de tropen...
    Vandaag hier een record temperatuur in de winter:27 graden. De winterkleding hangt nog steeds buiten aan de hangers....
    Veel plezier verder!

• 23 Juli 2016 - 10:31

Ralphie:

Prachtige ervaringen zo te horen. Leuk om met jullie te mogen meelezen.