Melbourne 11juli-12juli 2016 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Melbourne 11juli-12juli 2016 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Melbourne 11juli-12juli 2016

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Juli 2016 | Australië, Melbourne

Melbourne, maandag 11 /7 dinsdag 12/7

Het blijft een raar fenomeen die jetlag, Je wilt er niet aan toegeven en gewoon de draad oppakken maar het bio-ritme blijkt niet makkelijk zelf stuurbaar, en zo komt het dat we 3 uur snachts een spontane "vergadering" hebben en we allen klaarwakker zijn, en dat vervolgens uitslapen tot weet ik veel hoe laat wat thuis nooit lukt nu geen enkele moeite kost.

Het is in Melbourne fris met een harde wind, de winter is hier in volle glorie wat overigens inhoud dat het niet kouder daneen graad of 10 wordt..de stad is levendig en bruist zelfs onder de wat gure omstandigheden, de mensen zijn geduldig en aardig en overal waar het druk is staan ze geduldig in rijen te wachten totdat ze aan de beurt zijn.
Het schijnt een bekend fenomeen te zijn horen we later, het heet "Queing" en de Aussies zijn er gek op..lekker relax wachten in een rijtje en 'n ander voor laten gaan, geen gestress.
De rij voor de kassa in de supermarkt bestaat uit 1 rij, en als je aan de beurt bent loop je naar 1 vd 8 kassa's waar een plekje vrij is gekomen..en dit principe gebeurt met alles waar er meer dan 1 iets te verdelen valt, bijzonder mooi om te zien...en tegelijkertijd confronterend voor ons "ikzorgdatikalseerstebijhetzwembadbenenwileenbetereplekalsmijnbuurmaneniklegmijnhandoekjesvoordehelefamiliealvastopdestrandbedjesengavervolgensterugmnnestin" volkje...No Worries mate!

Vandaag was Seth niet fit en heeft dan ook even geslapen overdag, ik ben er zodoende even alleen tussenuit gesneakt om het olympic aquatic center te bezoeken om n paar baantjes te trekken...wie had dat ooit gedacht trouwens dat dit ooit uit vrije wil zou gaan gebeuren...

• 12 Juli 2016 - 18:48

Wijnand:

Hey wat leuk! Via Facebook zag ik dat jullie weer Down Under zijn gegaan. Leuk om zo mee te reizen met jullie. Veel plezier! Groet Wijnand & Christa

• 12 Juli 2016 - 18:59

Henk:

Wat lekker om te lezen, en misschien gaat zwemmen wel je 1e sport worden ???

• 12 Juli 2016 - 22:57

Henk Mulder:

Mooie ervaringen, nog even acclematiseren en dan begint het. Heel veel plezier