Adelaide 21 juli 2016 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Adelaide 21 juli 2016 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Adelaide 21 juli 2016

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 Juli 2016 | Australië, Adelaide

Adelaide 23 juli 2016

We hobbelen Adelaide in en dat is een kwestie van de deur uitlopen want het hotel zit midden in het centrum.
Een normaal bed en douche was wel even lekker en de kids hebben vanuit toegewijde ouder ouderliefde het ontbijt klaargemaakt (er zit een keukenblok op de hotelkamer :-) ,en heus niet omdat we dan eerder klaar zijn en ze dan naar de Wifi zone mogen.
De winkelstraat is gezellig druk en er zijn geen Zara's, Hennes of welke bekende ketens dan ook te vinden, maar onbekende winkels en dat is wel eens leuk om op ontdekkingsreis te gaan.

Nadat we op de gezellige winkelstraat van Adelaide geflaneerd hebben pakken een taxi.
We (ik) hebben het idee op opgevat om naar Glenelg met de taxi te gaan.
Glenelg, een soort Scheveningen van Adelaide, is leuk om te kijken en bekeken te worden volgens de boekjes.
Een taxi is zo gevonden en Ming, zoals zn naambordje doet melden, deed net een dutje en schrikt wakker als we op raampje tikken.
We jumpen in Ming's z'n taxi, vol met onze bakkus tegen een forse muur van wat na later bleek een hele slechte adem aan.
Eenmaal een paar minuten onderweg wordt eerst voorzichtig een rondvraag gedaan door Marieke vanaf de achterbank die dit soort taferelen in een mannenhuishouding wellicht gewoon is," wie van jullie loopt te ruften?, doe is normaal" ...maar als Daan na 3x vragen nog steeds ontkent geloven we hem.
Het blijkt onmiskenbaar Ming, bij elke ademteug van hem krijg je ongevraagd een warme vlaag meur langs je neus.
Een listerine kuurtje zou hem geen kwaad doen, maar goed in dit
afgesloten micro klimaat van de taxi is zijn met knoflook gearomatiseerde bactierele tongplak dominant aanwezig en hebben we het er maar mee te doen. Een raampje opendoen behoort niet tot de mogelijkheden omdat het met pijpestelen uit de lucht komt, wat mijn idee om naar het strand te gaan niet ten goede komt overigens.

Taxichauf Ming probeert n gesprek aan te knopen en als hij verneemt dat we uit holland komen zegt ie dat ie "vilpilsie " 'n goede voetballer vindt, is hij niet te verstaan en na 3x vragen Wie? zeggen we maar Ja om ervanaf te zijn.
Ondertussen denken we alle 4 zeer onbegripvol, kerel houdt alsjeblieft je mond want dat verergert de situatie danig.
Glenelg blijkt aan de andere kant vd stad te liggen, de meter loopt gestaag door richting de nu al 40 dollar en het zuurstofgehalte in de cab daalt naar zorgwekkende waarden.
Als Ming stiekum aan z'n chinese ballen krabt en een onvervalst "Joachim Löwtje " doet wordt het lachwekkend. We gniffelen in de cab en hopen vurig dat Glenelg niet lang op zich laat wachten.
Pa heeft weer eens een idee hoor je iedereen denken, en we lijden in stilte verder.
Aangekomen in Glenelg nemen we snel afscheid van Ming en ik geef hem nog fooi ook, al was het alleen maar omdat het verlangen naar de buitenlucht groter was dan te wachten op een paar dollar wisselgeld.
Glenelg is inderdaad een superleuke badplaats/buitenwijk van Adelaide waar de ijsbaan het centrum is van vertier, ( het is hier natuurlijk hartje winter) en met live muziek op de achtergrond duiken we een kroeg in na een kleine wandeling.
Bij nader inzien als ik het nu lees denk ik dat Ming van Persie bedoelde maar dat terzijde.
Vanavond vroeg de koffer in en morgen een verplaatsingsdagje maar Alice Springs, zo'n 2000 km verderop, met een flying docters vliegtuigje hopen we.

• 24 Juli 2016 - 22:32

Yvonne De Haas:

Wat heerlijk om nu ook nog jullie blog te kunnen lezen.Ik geniet nu samen met de foto's uit facebook ook nog van jou Gertjan heerlijke dagboekbeschrijving. Ik ruik Ming helemaal. Wat een stinkerd. Wens jullie nog veel plezier in Adelaide. Liefs Yvonne

• 10 Augustus 2016 - 16:06

Ralph: