Donderdag 31 juli 2014 Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Donderdag 31 juli 2014 Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Donderdag 31 juli 2014 Byron Bay

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 Augustus 2014 | Australië, Byron Bay

Vandaag geen reisdag maar blijven we de hele dag in Byron Bay.
Wederom lekker buiten ontbeten, je merkt, omdat we steeds hoger in Australie komen de temperatuur toeneemt, overdag stralend weer, een graad of 24...en dit noemen ze "winter"!
We gaan naar de vuurtoren deze ochtend alwaar vanaf het klif walvissen en dolfijnen gespot kunnen worden, zoals een aussie ons vertelde..en zwemspullen mee om aansluitend een duik in de pacific te nemen..

Taxi geregeld die ons afzet boven bij de vuurtoren, want voor de jongens was lopend er naar toe niet te doen vanwege de afstand, en dan sta je een half uur later op het meest oostelijke puntje van Australie..wat een uitzicht!...dolfijnen gezien, en inderdaad een walvis, al was hij of zij ver weg...maar erg indrukwekkend al met al. Via een afdaling op het klif door een adembenemend natuurgebied gaan we te voet naar beneden met tussendoor allemaal mooie uit-en doorkijkjes over de oceaan.
Op het strand aangekomen plonsen we de oceaan in...er worden schelpen en krabben gezocht en aan het eind van de middag weer huiswaarts. Het is hier nml. om 17.30 al donker, dus het avondeten word in de camper verorbert, dit keer spaghetti, oftewel "sliertjes".
S'avonds krijgen we een update uit NL van vrienden dat er een sterfgeval is welke onze gedachten beheerst..we zijn er door van slag mede door het feit dat je letterlijk aan de andere kant van de wereld zit en niets kan betekenen.
Na een paar potjes yahtzee kruipen Daan en Seth hun slaapbunkertje in( boven de cockpit, niet te doen maar zij liggen er prinsheerlijk) en zit ook deze dag er weer bijna op.

Byron Bay heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten...the best so far!.het kan dus nog steeds beter!.....wat n leuke plek om vakantie te houden, en wat maken we ons druk in Nederland als je het leven hier zo voorbij ziet komen...
So far so good, bijna twee weken erop zitten, 1300 km gereden en Australie heeft ons " gegrepen".

• 01 Augustus 2014 - 10:14

Christien:

Lieve luitjes wat heerlijk om je berichten te lezen, en ja het gaat sne,l wanneer je bedenkt dat er al bijna twee weken voorbij zijn. Alleen dat "Australie heeft ons gegrepen",..... jullie komen toch wel terug ;)
    Blijf genieten, wij genieten mee van jullie verhalen. liefs xxx

• 01 Augustus 2014 - 10:28

Mimi:

Wat super leuk om jullie reisavonturen te lezen en wat een geweldige trip!! Ik krijg zelf ook helemaal zin om Australië eens te gaan verkennen. Heel veel plezier nog! Xx