Donderdag 21 augustus 2014 Cairns-HongKong-A'dam - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Donderdag 21 augustus 2014 Cairns-HongKong-A'dam - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Donderdag 21 augustus 2014 Cairns-HongKong-A'dam

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 Augustus 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Vandaag de reis maar aanvaarden en ondergaan, een lange zit maar is niet anders.
Eerst een stop in Hong Kong van 6 uur, daarna door naar Amsterdam.
We zitten nu in HK en doden de tijd met hangen enzo...

Marieke en ik hebben beide eenzelfde fleecevestje aan vandaag en eigenlijk als in zoveel afgelopen dagen, in armoede gekocht als uitverkoopje in Sidney toen de ijspegels aan onze neus hingen en we op het punt stonden op de winderige ferry naar Manley te springen.
De vestjes hebben ons behoud voor n dubbele longontsteking zo nu en dan maar we lopen er wel als de toerist bij.
Maarrr....het is wel n dingetje....zelfde fleecevest is eigenlijk toegeven dat het zelfde regenpak, zelfde khaki bodywarmer met veel zakken, zelfde e-bike (sorry Henk) met kaarthouder op het stuur niet lang meer op zich laten wachten...maar oke, daar denken we nog maar even niet aan...functionaliteit gaat even voor.
Rare jongens die chinezen als ik op het toilet een bordje tegenkom dat het verboden is om op de bril in hurkhouding je ding te doen, evenals het verboden is het toiletpapier naast in plaats van in de pot te gooien...je kan maar beter duidelijk genoeg zijn.
Zometeen een glaasje wijn en dan hopen een fors deel van de 11 uur te kunnen overbruggen in dromenland....
En wat ik begrijp zijn onze fleecevestjes geen overbodige luxe in Nederland!