Vrijdag 15 augustus 2014 Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Vrijdag 15 augustus 2014 Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Vrijdag 15 augustus 2014 Port Douglas

Door: Gait

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Augustus 2014 | Australië, Port Douglas

Het heeft flink geregend vannacht maar we staan op n camping in het regenwoud dus zo vreemd zal dat niet zijn;-)
Vandaag hebben we een rivier-tocht geboekt op de daintree river. Maar omdat we deze pas om 12.30 hebben kunnen we rustig opstarten, lekker ontbijten, douchen en nog even een wasmandje vol wassen.

We rijden met de camper naar de haven van Port Douglas en daar staat de Lady ........op ons te wachten.
Een soort kleine uitvoering van een mississippi boot waar we met een man of 40 de rivier opgaan op zoek naar oa krokodillen.
Het is vandaag bewolkt en lekker met 26 graden, ik maak de fout door te denken dat "bewolkt" betekent, "geen zonnebrand", want al schrijvende merk ik dat mn brede scheiding in de fik staat.
Factor 50 is mn grote kameraad geweest afgelopen weken, we waren 2 handen op 1 buik, maar 1 moment van onachtzaamheid en het gat in de ozonlaag weet me te vinden.
Oke, het gaat om de trip, we worden ontvangen door de eigenaar en zn vrouw en tuffen de rivier op.
We speuren de met mangrove begroeide oevers af en op de achtergrond vertelt de schipper het een en ander over de omgeving.
Het is hoog tij en bewolkt dus de kans is kleiner dan normaal dat we iets vinden, maar al gauw zien we iets half onder water bij de oever.
Het is lastig te zien maar verdraaid het is er eentje!

Verderop zien we er eentje in vol ornaat op de oever..een grote jongen van 3,5 mtr...prachtige dieren in hun natuurlijke omgeving, ook de kids vinden het geweldig!
We draaien weer stroomafwaarts en een visarend bespiedt ons vanaf een boom op de oever.
De schipper gooit n stukje vis omhoog en de arend pakt m voor onze neus met zn klauwen uit de lucht..wow!....imposant dier, we hebben er al veel gezien afgelopen weken maar zo dichtbij is erg mooi.
Na 2 uur op water zo strak als n spiegel gevaren te hebben zonder een zuchtje wind kunnen we concluderen dat deze jas de "van Altenas " veel beter past dan met windkracht 10 op de zee!
Als we weer terug zijn eten we een hapje in de haven, voetballen een potje en aansluitend chillen we nog even in n baaitje om de hoek. Het uitzicht is prachtig en de baai voor ons alleen.
Wat heb je meer nodig?!