Donderdag 14 augustus 2014 Atherton - Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Donderdag 14 augustus 2014 Atherton - Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Donderdag 14 augustus 2014 Atherton - Port Douglas

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 Augustus 2014 | Australië, Port Douglas

Vanmorgen hebben we beiden allereerst een rondje van 5 km hardgelopen, even je harstslag wat omhoog gooien is lekker maar het blijft surrogaat sporten voor allebei, bij gblebrek aan beter dusss.

Even een ontbijtje uit het vuistje en hop onderweg naar Karunda en uiteindelijk Port Douglas.
Maar eerst even tanken, de camper zuipt als een malle en heeft frequent aanvulling nodig, een litertje diesel kost 1,10 euro dus dat valt dan weer mee.
Bij het wegrijden na het volgooien horen we een schrapend geluid achter ons, toch maar even de camper aan de kant zetten want we hebben geen idee wat er loos is.
Een snelle check-up leert dat de uitlaat van zn ophangbeugel gedonderd is, en sleept los over de straat, ook is ie in tweeen gevallen.
Hmm..minder dit maar van stress geen sprake, we beginnen de australian way of life al aardig te beheersen.
Een oude baas komt naast ons staan draait zn raampje naar beneden en verteld dat er een garage 150 mtr verder is.
Thanx mate!....
Ik loop erheen omdat we even niet met de camper willen rijden, al lopend komt er een auto naast me rijden.
Een type "dikke dennis" ( google) waarbij je in elk ander land meteen zou denken dat het foute boel is biedt zn diensten aan.
Hij zag ons wegrijden bij de pomp en had met ons te doen vandaar.
Ik bedank hem voor zn aanbod en wil eerst bij de garage checken...dit alles gadegeslagen door Marieke die 50 mtr terug vanuit de camper dit tafereel ziet voltrekken.
Dikke dennis wenst ons succes , rijdt weg en ik ben inmiddels bij de garage.
Een enorme zooi en als zoon van een gemeente-ambtenaar valt het mij meteen op dat ze het niet zo nauw nemen het milieu hier ;-)....
De afgewerkte olie loopt zo de grond in want er is geen vloer laat staan waterdicht...maar goed...daarvoor waren we hier niet.
Ik leg ons probleem uit en meteen zegt de eigenaar dat hij er meteen naar gaat kijken, ondanks dat ook ik zie dat iedereen druk bezig is.
Links en rechts liggen motorblokken, banden, en andere onderdelen en stapels troep en oud ijzer.
Een mooi plaatje eigenlijk wel.
We halen de camper op, met vonkende uitlaat de 150 mtr overbruggend.
De eigenaar himself kruipt onder de camper, en binnen 15 minuten is het klusje geklaard.
Ik vraag hoeveel het kost maar hij wil van geen prijs weten, no worries mate, i like to help you guys out.
Zelfs na enig aandringen, want we willen maar zo niet weggaan, blijkt hij onvermurwbaar.
Okay...we duiken de camper in en halen 4 koude heinekens uit de koelkast onder het mom van...dan maar een biertje voor na werktijd!!
Thank you mate i really appreciate this"..hij maakt nog net geen buiging!
Wat een gastvrijheid!...wat een service!...en wat een vriendelijk land, we worden keer op keer in deze bevestigd!
Alles weer gefixed en op naar Kurunda.
Kurunda blijkt een toeristisch oord te zijn vol met winkeltjes en kraampjes, volle bak chinezen, hier zijn we dan ook snel uitgekeken.
Het begint inmiddels volle bak te plensen ,en dat was de druppel, dus we gaan weer verder.
We dalen af van het tableland gebergte door een dicht regenwoud richting de kust, allemaal haarspeldbochten en door de regen zie je weinig van de omgeving.
Eenmaal bij de kust ter hoogte van Cairns rijden we over de Captain Cook highway.
Deze highway scheert langs de kust met uitzicht op the Great Barrier Reef..
Een mooi stukje rijden, temeer ook omdat het droog wordt :-)...onderweg stoppen we een aantal keer om op het strand schelpen te zoeken of n mooie foto te nemen.
Aangekomen op de Big 4 camping in Port Douglas begint het ook hier te regenen, dus de zwembroek blijft in de tas...beetje lummelen smiddags meer niet.
We eten bij de camp bbq, spelen een potje kwartet en vluchten door de regen naar de camper..