Zondag 27 juli 2014 Katoomba - Nelson Bay - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Zondag 27 juli 2014 Katoomba - Nelson Bay - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Zondag 27 juli 2014 Katoomba - Nelson Bay

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 Juli 2014 | Australië, Katoomba

Na t ontbijt moesten we de camping af en zijn we 10 meter na de camping neergestreken op een parkeerplaats. Daar zijn we begonnen aan de scenic railway trail. Een wandelpad door een cold rainforrest. Een regenwoud wat uitsluitend bestaat uit begroeiing en dieren die in een koeler klimaat voorkomen, ipv een normaal regenwoud. Ze hebben hier een boom ontdekt waarvan ze dachten dat ie al miljoenen jaren uitgestorven was. Dit pad gaat richting een uitkijkpunt waar je The Three Sisters kan zien. Drie bergen naast elkaar. Wat een uitzicht! Boven gekomen via allemaal trappetjes en paadjes zijn we met een treintje nog hoger gegaan. Alleen deze ging in een helling van 52graden. De steilste trein ter wereld. Achteruit de berg op. T leek wel een achtbaan! Maar wat een uitzicht! Terug konden we of weer dat eind lopen, of met de kabelbaan over het dal. Prachtig wat mooi!! Teruggekomen bij de camper zijn we vertrokken naar Nelson Bay 230km verder. Gert scheurt met de camper, mogen niet harder dan 110. En toch doe jd over 230km een uur of 4,5. In Nelson Bay een eenvoudige camping gehad. Alles keurig schoon. Maar meer dan toilet en keukengebouw was er niet. En dan krijg je vervelend bericht uit Nederland dat er wat is gebeurt met de vader van vrienden en niks zeker is op dat moment. En is alles even weer relatief en besef je weer wat een lucky basterds we zijn.