Zaterdag 2 augustus 2014 Maroochydore - Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Zaterdag 2 augustus 2014 Maroochydore - Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Zaterdag 2 augustus 2014 Maroochydore - Hervey Bay

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Augustus 2014 | Australië, Hervey Bay

Vandaag staat de australian zoo op het programma..je weet wel die van wijlen Steve Irwin.
Duss wekker gezet op half 8 en na n ontbijt in de camper omdat het wat fris was zo vroeg, gaan we 50 km weer terug ri Brisbane naar de Zoo.
Een werkelijk prachtige dierentuin, zo mooi opgezet zonder hekken en afrastering..we hebben koalas en kangaroes kunnen aaien en de diverse dieren van heel dichtbij kunnen aanschouwen. Daan en seth hadden deze dag roodomcirkelt en dat was niet voor niets. Bijzonder om te zien..daarna nog even naar het dierenhospitaal gegaan waar gewonde aangereden koalas etc verzorgd worden en toen was de dag alweer bijna voorbij..omdat het om half 6 al stikdonker is, moet je dan "binnen" zijn..in t donker rijden is kangaroes n bumpertje geven en dan is zon camper zo een stukje kleiner..en je eigen risico ook. We wilden eerst gedacht we stoppen in noosa Head. Hebben toen besloten door te rijden naar Hervey Bay.
We moeten zon 260 km rijden en dat kost je hier met een max snelheid van 110 op de snelweg zeker zon 3,5 uur.
Een mooie weg glooiend door het landschap en soms dwars door een dorp, passeren mega rivieren en zien ook de eerste kangaroes in t wild langs de weg in het veld.
Op weg naar Hervey bay naar de camping op aanraden van Trevor.....
Vlak voor het donker arriveren we op de bestemming, we krijgen n premium plek tussen het toiletgebouw en n drukke weg met uitzicht op...de receptie...
Haha....wat n contrast...ik stel voor om 260 km terug te rijden om Trevor zn bejaardegeheugen op te frissen maar ach..als we tussen de pislucht en uitlaatgassen heen kijken zitten we hier best mooi in ons hutje... Morgen een wetennognietwattedoen dagje.. Want we blijven hier 3 nachten. Overmorgen is t tjjd voor onze dagtocht naar Fraser Island!