Zondag 3 augustus 2014 Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Zondag 3 augustus 2014 Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Zondag 3 augustus 2014 Hervey Bay

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 Augustus 2014 | Australië, Hervey Bay

Duss...gisteravond nog even naarstig gebeld met een whale expedition om te kijken of er n plekje voor 4 provinciaaltjes vrij is, blijkt lastig nml...al bellend spot ik in mn ooghoek een donkere vlek, anyway niet op gelet totdat deze beweegt...staat er een possum (klein roofdier) op zn achterpotennaast me te koekeloeren..schrik me kapot...maar weer een ervaring rijker...walvisvaart geboekt en dus de volgende dag (vandaag) een mooi vooruitzicht!
Na t langzaam opstarten en een blokje hardlopen van ondergetekende hebben we heerlijk buiten ontbeten.
Als je tussen de toiletgebouwen en de receptie door loopt ;-) kom je bij het strand en daar hebben we met zn viertjes mooie schelpen gezocht aan de vloedlijn....time is ticking en Marieke doet nog even een wasje (ik heb tenslotte ook vakantie ;-) ) en we maken ons klaar om op expeditie te gaan!

Om half 1 de pick-up naar de boot voor een tocht over de oceaan.
Daan heeft al zon beetje elke dag gevraagd wanneer, waar en hoe mbt walvissen dus dit is ZIJN dag.
We checken in op een soort catamaran en vol gas naar open zee..onderweg kijk je je ogen uit en vooral naar een fontein van water en nevel die duidt op de aanwezigheid van de "humpback wales"
Elk jaar migreren ze vanuit antartica in deze periode met zn 18.000-en naar de warme wateren van oost-australie om daar hun jongen te werpen.
Na een uurtje varen spotten we er eentje, een kleintje, maar die is snel weer onder water uit het zicht.
Ondertussen zien marieke en Daan een paar haaien voorbij zwemmen.. Die Seth en ik gemist hebben.
Even later is het goed raak, 2 grote jongens voeren een balletuitvoering op...ze dobberen naast de stilliggende boot en laten vol trots hun staartvin of hun kop boven het water uitsteken. We zijn er nog geen meter vanaf!! Je kon ze bijna aanraken!
Het schijnt ook dat ze boven water komen om eens te kijken wie wij zijn en nu hadden we gezelschap van een schoolklas met de lelijkste kinderen uit heel queensland dus waren ze niet snel uitgekeken bedenk ik me nu...ze schijnen 5x beter zicht dan een mens te hebben (en dus 10 x beter dan Henk Osinga.) dus vlak ze niet uit.
Ze spelen een uurtje bij ons en geven alle gelegenheid tot fotos en filmpjes, je krijgt de indruk dat ze alle aandacht ook echt leuk vinden!
Erg indrukwekkend allemaal, dit is de natuur op zn mooist en kwetsbaarst!..op de terugweg stoppen we nog even voor een groepje van 4 en tegen de schemering varen we terug naar de haven.
Wat een fantastische dag, dit gaan we nooit meer meemaken, prachtige beesten zijn het.
Thuis aangekomen eten we simpel penne met gehaktmeuk, spelen een potje mens erger je niet tot mijn ergernis, en dan is het schluss.
Morgen wederom een enerverende dag naar Fraser island..
Het houdt niet op..niet vanzelf :-).

• 03 Augustus 2014 - 14:01

Eric :

Hoi luitjes, wat een fantastische trip!
    Waanzinnig wat jullie allemaal zien en meemaken. Een leuke blog, mooie foto's, op deze manier geniet ik een klein beetje mee. Heel mooi om te zien hoe jullie als gezin genieten van al dat moois. Wish you al te best!

Groeten,

Eric