Dinsdag 5 augustus 2014 Hervey Bay - Rockhampton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Dinsdag 5 augustus 2014 Hervey Bay - Rockhampton - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Dinsdag 5 augustus 2014 Hervey Bay - Rockhampton

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Augustus 2014 | Australië, Rockhampton

Vandaag n stuk rijden naar het noorden, we worden wakker en het regent, ontbijten dus binnen en gaan na een bezoek aan de Supermarkt op weg naar Rockhampton...400 km maar daar doe je een dag over zijn we inmiddels achter, 2-baansweg waar je 80 of 100 mag, onderweg een mooi wisselend landschap, we doorkruisen megagrote rivieren, het valt ons op dat werkelijk alle huizen in queensland op palen staan tegen het wassende water, de buurman, van oorsprong grunniger en in 1952 met de boot naar Australië gekomen, wist te vertellen dat als "the flood" er is gerust een deel blank komt te staan ter grootte van nederland en belgie tezamen, indrukwekkend.....maar ook veel suikerrietvelden en heuvellandschap met dan weer dor gras, rood zand, of bossen.
We komen in het dorpje Gin Gin en zetten de camper in n parkje aan de kant en klappen de stoeltjes uit voor de lunch, het zonnetje schijnt inmiddels en dan is het meteen warm...nadat Daan en Seth nog even de gloednieuwe speeltuin uitgeprobeerd hebben gaan we weer verder...de weg is lang, 300 km zonder stoplicht/rotonde of wat dan ook...je wordt hier volop gewaarschuwd aan de rand van de weg via borden dat je op tijd moet rusten...in slaap vallen en verongelukken is aan de orde van de dag hier en we begrijpen absoluut waarom.
Na 6.5 uur! rijden zijn we in Rockhampton...De mannen plonsen nog even vlak voor t donker is, in t zwembad en savond maken we met zn 4-en in de buitenkeuken op de camping biefstuk met aardappels en sla..wat kan je daar zon in hebben!
En zo samen koken is gezellig en leuk! ..een gouden greep voor n Nederlandse camping, maak een mooie BBQ plek met hotplates, watercooker, magnetron, bbq etc, na gebruik maak je het schoon en je eet nog eens met andere mensen, hoeft zelf niet te slepen met kookstellen etc...praktisch, economisch en gezellig!
Nederlanders willen alles voor hun eigen hebben, eigen auto bij eigen tent en je eigen skottelbraai etcetc
Hier is dat niet en dat bevalt eigenlijk wel goed!
We nemen nog n wijntje en dan morgen de reis wederom een kleine 400 km naar Mackay...maar de beloning wacht in de vorm van de zeiltrip rond de whitsundays dus we weten waar we het voor doen!

• 05 Augustus 2014 - 13:49

Hendrieke Jonkers:

Ha Marieke en family,
    Wat gaaf jullie belevenissen te lezen. Ik ben indertijd van Cairns afgezakt naar Sydney, dus alle plaatsnamen etc. komen mij bekend voor. Wat een land hé! Echt geweldig!! Ook herkenbaar de 4W-tour op Fraser Island, dat was echt te lang, maar wat een prachtig eiland verder!! Jullie gaan ook echt genieten van het zeilen bij de Whitsunday Islands, zo mooi en prachtig daar!! Have fun!! Groetjes!

• 05 Augustus 2014 - 21:42

Christien:

nou vooruit één wijntje dan nog, maar daar blijft het bij want je zal toch inslaap sukkelen op de volgende 400km. leuk om te lezen wat jullie meemaken en zo hier en daar de foto's te spotten. gaaf ook dat de jongens het zo naar hun zin hebben. oh bye the way wij hadden vanavond gehaktballen met bloemkool, zonder buren en met een eigen gaspitje. 'k zit nu bijna zonder licht twe typen dus vandaar de foutjes, het houtvuur geeft namelijk wel warmte maar weinig licht. voor morgen nog even afzien maar dan wordt het weer genieten. kus van ons beiden.

• 13 Augustus 2014 - 09:20

Susan:

Hebben jullie al een kangaroesteak gegeten?

• 13 Augustus 2014 - 09:20

Susan:

Hebben jullie al een kangaroesteak gegeten?

• 13 Augustus 2014 - 09:22

Marieke Van Altena:

Hey susan!! Zekers te weten..