Maandag 4 augustus 2014 Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Maandag 4 augustus 2014 Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Maandag 4 augustus 2014 Hervey Bay

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 Augustus 2014 | Australië, Hervey Bay

Life is a bumpy road..

Vannacht de hele nacht geregend, voor het eerst eigenlijk maar bij het ontwaken was het droog.. Geen zon, iets fris, graad of 16.
Wekkertje was gezet want we worden opgepikt om naar Fraser island te gaan, en wel om 10 VOOR half 8, en niet 10 OVER half 8, zodat ikzelf nog compleet ontspannen op het kleine kamertje zat toen Daan hevig schreeuwend aan de deurklink ging hangen dat de bus er al was.
Goed, met n drie kwartier stonden we in de haven om met de boot naar Fraser island gebracht te worden.
Een eiland welke op de world heritage list staat, het grootste zandeiland van de wereld, met een unieke fauna en flora. De dingo leeft er nog compleet in het wild en je wordt overal gewaarschuwd deze dieren te mijden tot grote belangstelling van de kids. Het eiland is 126 km! lang dus de kans dat je ze ziet is niet erg groot met een populatie van slechts 200 dieren.
Na de overtocht worden we in een 4x4 toerbus gezet en ik hoor mezelf nog denken "beetje over the top, dat 4x4 en al helemaal toen de chauffeur iedereen ging checken op t omdoen van de 3-punts gordels". Wat kan er gebeuren, de overregulering is dus ook in Australie doorgedrongen"
Vervolgens begint er een offroadsessie waar geen einde aan lijkt te komen...dwars door het regenwoud, over het strand, we worden compleet murw gebeukt, er zijn nml. alleen maar onbegaanbare mulzandpaden op dit eiland.
Onderweg genieten we helaas moeizaam van de mooie natuur, want alle energie is nodig om de cornflakes binnen te houden.
En dat was jammer...
Halverwege de dag was er een kans om met een cessna boven het eiland te vliegen voor omgerekend 50.-...die kans heb ik gepakt, het was mooi, maar ik kreeg sterk het gevoel van de reclame (was alles maar zo snel als 4g), in een sneltreinvaart de lucht in, en weer naar beneden 15 minuten later waar de piloot likkenbaardend zn geld kwam innen. Mwah, wel een hoogtepunt maar met een bijsmaak.

Het is een schitterend eiland, prachtige natuur,een paar dingos gespot, een fantastisch bounty zoetwatermeer bezocht, bijzonder dat er op alleen maar zand een compleet regenwoud kan groeien met bomen van meer dan 500 jaar oud, maar we hebben deze dag veel en veel te veel in de shakebus gezeten,
totdat iedereen er groen van zag, en dat blijft toch een beetje hangen, maar goed blij dat we het gedaan hebben en dus gingen we weer met de bus naar huis haha...
Zonder een zeven kan een tien geen glans hebbben dus we kruipen alsnog tevreden in ons mandje.
Morgen een "verplaatsdag"...veel km maken...en op naar Whitsunday Islands want we hebben wel behoefte aan even niks...zoveel gezien, zoveel meegemaakt...het floppy begint vol te raken en moet even geformatteerd worden, het liefst op een strand met een cocktail oid.