Maandag 28 juli 2014 Nelson Bay - Coffs Harbour - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu Maandag 28 juli 2014 Nelson Bay - Coffs Harbour - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

Maandag 28 juli 2014 Nelson Bay - Coffs Harbour

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 Juli 2014 | Australië, Nelson Bay

Ok. Alweer een camping zonder wifi gehad. Dus de verslagen komen straks allemaal in 1x. Ook fotos uploaden gaat moeilijk, maar probeer zoveel mogelijk via facebook te doen.
Vannacht om vier uur gebeld door onze vrienden in Nederland die t moeilijk hebben. Tijdsverschil vergeten. Toch maar teruggebeld om even te horen hoe het is. Daarna allebei onrustig geslapen. Wilde dat we wat voor ze konden doen. Dan besef je pas dat dit echt de andere kant vd wereld is. Vanmorgen zagen we een mooi papegaaitje. Groen, met rood, oranje, geel en paars. Gertjan dacht, ik geef hem een stukje brood. Toen waren het er ineens twee. En toen ineens een stuk of 30! Op zn arm op zn broek. T leek wel birds:-)
Na de nodige fotos (want ze zijn zooo bijzonder.. Ahum .. later die dag zagen we ze overal..T zijn net mussen),gauw ons spul ingepakt en naar de haven gereden. Daar hebben we een dolfijnen watch gedaan van 1,5uur. Prachtig was t. Ze zwommen om de boot heen, sprongen en speelden in het water. De kapitein en zn crew kenden de meeste bij naam. De oudste is 56jaar! Ook hebben we een pinguin gezien die visjes zo aan t opjagen was, dat die visjes ver boven t water sprongen. Na ook nog een zeearend op de foto gekregen te hebben zijn we vertrokken met onze mobile home naar Port Macquarie. Een rit van ongeveer 250km. Onderweg geluncht in zo'n weg dorpje net als in de film cars. 1 straat met aan weerskanten wat winkels en hop je zit weer op de snelweg. In de camper ons bed laten zakken (die kan automatisch naar t plafond getilt eorden en heb je een zitje), zodat de jongens heerlijk tv konden kijken en konden liggen. Aangekomen in Port Macquarie was de camping die we wilden vol. Met als resultaat dat de familie van altena op een grijs op reis camping stond. Tussen de bejaarden en waarvan t sanitair uit dezelfde tijd dateerde. Maar wel schoon! Weer geen campwinkel, geen restaurantjes, geen vers brood in de ochtend..dat kennen ze hier niet. Morgenochtend vertrekken we naar Coffs Harbour, zo'n 160km verderop.