17-18juli Warrnambool-Portland - Reisverslag uit Portland, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu 17-18juli Warrnambool-Portland - Reisverslag uit Portland, Australië van Marieke Altena - WaarBenJij.nu

17-18juli Warrnambool-Portland

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Juli 2016 | Australië, Portland

Portland

Is alles dan mooi aan de mensen, de campings, de natuur enzovoort in Australie?...nope ...we maken wel eens de verkeerde beslissing....Ik zie Marieke nog uit de receptie lopen gister toen we aankwamen en met het goede bericht komen dat dit de "goedkoopste camping ever" is...30.- inclusief een eigen douche en wc in een aparte ruimte op de plek, das luxe en dat voor de helft van wat normaal is!
Schijn bedriegt en elke waar heeft zn geld, ook hier aan de andere kant van de wereld.

De camping is uitgestorven en is achterstallig in onderhoud, het private wc/douche huisje op de plek ziet eruit als het toilet van de discotheek de "Blue Sky" na het happy hour op zondag als we hoopvol de gammele deur lostrekken ...daar gaan we dus niet in.
De BBQ plek is aftans, scheve golfplatenafdak op een modderige ondergrond en met een gasfornuis uit geootmoeders tijd erin welke volgescheten is door de vermoedelijke vogels die zich laven aan alle etensresten die her en der liggen.
Alles pikt en plakt, is verroest of kapot en Daan en ik koken snel ons potje en zijn blij dat we er weg kunnen.

De volgende morgen hangt er een scherpe penetrante pislucht waar ik me toen ik nog in mn bed lag al van heb afgevraagd waar deze vandaan kwam, toen rook ik het al.
De eerste gedachte was, eerlijk is eerlijk, liggend in bed met Daan tegen me aan dat WE wat strakker op de jongens moeten letten of ze wel n onderbroekie elke dag schoon aantrekken haha..met "We" bedoel ik Marieke.
M'n schoenen zijn een tijdlang een serieuze verdachte geweest maar die ruiken naar frisse lakens drogend in de lentezon in vergelijking met wat er hier gaande is.
Ik vermoedde later dat het uit het prive wc/douche huisje kwam, had ook goed gekund, maar die putlucht komt naar later blijkt van die schattige pluizige beertjes die in de bomen hangen die fanatiek van zich af pissen om hun boom te markeren...hmm...is echt niet te doen en maakt het plaatje op deze camping wel compleet.
Een graftakken bende behangen met wildplassende koala's.
De grootste fout die je als toerist kan maken wordt ons verteld is een foto maken van zo'n beestje terwijl hij recht boven je hangt, als je onverhoopt geraakt wordt dan zal je dat nog lang heugen, en je medemens ook,en kan je in het bagageruim van het vliegtuig gaan zitten op de terugweg als je geluk hebt.
Misschien leuk om Daan een x mee te pakken schiet door mn hoofd, over pakken gesproken we pakken snel in en weg hier!

• 19 Juli 2016 - 11:13

Joycie :

Hahaha..... Ook weer meegemaakt!!

• 20 Juli 2016 - 04:49

Ralph: